Var är alla?

Jag har alltid undrat varför människor är så förbaskat märkliga.. Blir konstigt undvikande när det är något som hänt som de inte tycker om, fast det egentligen inte är något konstigt med händelsen alls. Undrar om det är likadant överallt, eller om det bara är på de ställen som jag råkar hamna på, just för att störa mig.
Som att en flytt ska kunna förstöra allting, vänskap som varit stark. Helt plötsligt känner man inte varandra längre, vad är problemet med det? Sviker man alla då eller vad är det? Jag kan verkligen inte förstå hur folk tänker. Har försökt att tänka mig in i situationer själv som de hamnat i, men kan fortfarande inte förstå. Helt plötslig slutar de som skulle vara "bästa vänner" att överhuvudtaget säga hej. Till slut känner man inte varandra längre, det gör mig så knäckt och framför allt förvirrad.
Att gå från att ha vänner på alla håll till att knappt ha någon att kunna prata med är inte enkelt, och det borde inte få vara så. Men vad ska man göra, life's a bitch and then you die.
Jag undrar när jag ska ta tag i allting och faktiskt börja leva det liv jag faktiskt har. Jag är för trött, trött på allting och alla. Människor som inte kan tänka och folk som är allmänt för svåra att förstå sig på, är ingen idé för mig att ens titta åt. Men det verkar ibland som att jag själv är den enda människan jag skulle kunna prata med, jag antar att det är därför folk skriver istället. För det verkar ju inte finnas många vettiga människor som förstår sig på ens tankar, folk tar avstånd när man pratar om sådant som ingen annan vågar prata om och som faktiskt är viktigt.
Var finns dom människorna som jag inte hittar? Eller finns dom inte? Dom fanns en gång..




Glad I'm not like a human being...

Kommentarer
Postat av: e-k

En riktig vän finns kvar i alla lägen. Det är just vid tillfällen som flytt eller för min del att Stig dog som man märker vem som verkligen är vänner.



Sen Caroline har jag lärt mig att det inte är meningen att alla vi möter ska stanna kvar. Alla människor vi möter är för att vi har något att tillföra varann. Vi möts av speciella orsaker, ibland stannar vi kvar ibland är det ett kort möte.



Kram



2011-05-05 @ 19:12:33
URL: http://www.steeperz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0