Life is for living!

När ska folk inse att man faktiskt måste tänka på sig själv ibland? Folk säger att man ska göra det, men sedan när det väl kommer till kritan så är det helt plötsligt fel, man måste tänka på alla andras bästa före sig själv. NEJ, jag tror inte det va! Men då är man egoist och alldeles för självgod. Förstår inte, vad blev det av med att man måste älska sig själv innan man kan älska andra, osv? Ska man istället slösa bort sitt liv på att tycka synd om och ta hand om andra och vara rädd för att göra det man faktiskt vill? Jag säger inte att man inte ska respekt för andra och bry sig om andra, men för fan. Jag vill inte gå och må dåligt även om det får andra att må bra, då mår jag ju inte ens bra för att jag fått någon annan att må bra. Då känner jag ju ingenting, helt tomt. Låt mig trivas med mitt liv när jag väl känner att jag faktiskt kan göra det. Glädjs med mig istället för att titta snett och tycka att jag är en självgod idiot. De som tycker att det är fel att göra vad som är bäst för en själv är avundsjuka och det är faktiskt de som är egoistiska, på allvar. De kan inte vara glada för någon annan när de själv inte har det lika bra. Och hur trevlig är man då? Jag bara undrar..

Lev för fan! Lämna det förflutna bakom dig och lev i nuet istället.



Life is for living, so why must we wait?
We all need some loving, so why do we hate?


Kommentarer
Postat av: Carro

Fin bild!!! Saknar dig massa tjejen!!

2011-05-18 @ 20:36:25
URL: http://everything-plus-me.blogspot.com/
Postat av: Malin Knallkorken Holgersson

så jävla rätt! Den viktigaste människan i ens liv är ju en själv, ingen annan, och eftersom man bara lever ett liv är det ju såklart man ska må bra själv i första hand! :) Hur ska man kunna finnas för någon annan om man inte mår bra själv? Det går ju inte ihop. Jag saknar dig kårven! <3

2011-05-19 @ 00:19:47
URL: http://knallkorken.blogg.se/
Postat av: louise

jag håller med dig om att man måste få leva sitt liv, och precis som man själv vill.

Jag respekterar dina val i livet.

Jag är en typisk person som tar vissas lycka för min egen, eller gjorde de väldigt mkt ett tag, och de går till en viss del men sen går de inte mer. ens egen lycka måste man ocså ha. och de missar man ibland, iaf jag.



men samtidigt om man tar sin egen lycka före andras och de skadar någon annan, de är då det blir jobbigt. om de handlar om personer man bryr sig om.

men jag tycker de är iaf bra att du lever ditt liv, inte alla som kan de :)

2011-05-19 @ 10:30:39
Postat av: Carolineawesome

Carro: Tack så mycket :D saknar dig med <3



Malin: Eller hur, bra att det finns folk som förstår det med :) Saknar sig med!! <3



Louise: Ja det har du rätt i, då blir det svårt och då förstår jag att folk väljer att gå den andra vägen. Men sen kan man ju alltid fråga sig om det är värt det, och det är inte alltid man får svar på det, då måste man våga ta risker, annars händer det ingenting i livet. Och kanske får man ångra senare att man aldrig gjorde det man ville. :) <3

2011-05-19 @ 10:58:35
URL: http://carolineawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0